20.5.2023 Juva

Vasaman D-pojat matkasivat lauantaina pelisarjan avaukseen Juvalle.

Puitteet olivat kohdallaan ”Sinisenä laguuninakin” tunnetulla kentällä, jolla on pelattu myös Superpesistä. Ensimmäiselle pelimatkalle suunnattiin linja-autolla faniryhmän sekä auringon paisteen saattelemana. Lähtökohdat ottelulle olivat huipussaan!

Ensimmäisessä ottelussa Vasama kohtasi Kiteen Pallo -90. Ottelu päättyi Kiteen kohtuullisen selvään voittoon 2-0 (8-2, 15-0). Kiteen joukkue oli erinomaisen laadukas. Vastustaja oli vielä edellä Vasamaa pelin jokaisella osa-alueella. Ottelussa oli kuitenkin paljon hyvää kuten ulkopelin upeat suoritukset. Jännitys näkyi pelaajien otteissa lievänä puristuksena mailasta, sirvahduksina kiinniottotilanteissa sekä ohiheittoina. Ottelussa palkittiin Eerik Vihavainen sekä Venla Vasiljev.

Toinen ottelu Juva Pesistä vastaan oli huomattavasti tasaisempi. Juva vei sen kuitenkin tiukan taistelun jälkeen 2-0 (2-1, 4-0). Ottelussa palkittiin Hilma Heiskanen sekä Selma Vasiljev.

Pelijohtaja Sauli Taavitsaisen kommentit sarja-avauksesta: "Fiilis joukkueessa ennen ensimmäistä peliä oli jännittynyt ja pieni hermostuneisuus pelaamisessamme pelinjohtoa myöten näkyikin. Ensimmäisessä pelissä Kiteen rutinoitunutta joukkuetta vastaan olimme alakynnessä lähes alusta alkaen. Toisessa pelissä Juva Pesistä vastaan ulkopelimme parani huomattavasti. Sisävuoromme kuitenkin jäivät auttamatta liian lyhyiksi. Toki ottelu oli tasainen ja olisi voinut kääntyä myös toiseen suuntaan. Pienet asiat ratkaisevat näissä peleissä. Kiitos pelaajille kovasta taistelusta! Molemmissa peleissä oli paljon hyvää ja kokemuksia tulevaa varten karttui roppakaupalla. Joukkueessamme on hurja potentiaali ja uskonkin, että kunhan vain saamme kaivettua suorituksiimme rentoutta niin seuraavissa peleissä alkaakin räpsähdellä oikein kunnolla."

”Mitään ei tarvitse hävetä. Ulkopelimme oli tänään hyvällä tasolla mutta lyöntipelissä jännitys vei hieman meidän parastamme pois. Tämä joukkue on erittäin lahjakas ja motivoitunut harjoittelemaan. Sen varassa on hyvä jatkaa kautta eteenpäin. Tulemme palaamaan sorvin ääreen perusasioiden parissa, päättää toinen pelinjohtaja Jesse Snäkin”. Joukkueenjohtaja Tuomo Markkanen oli varannut joukkueelle maittavan ruokailun ennen kotimatkaa, joten tappioista huolimatta matkasta jäi kaikille oikein hyvä maku.

Joukkueessa pelaa tällä kaudella: Aino Piiroinen (Varakapteeni), Hilma Heiskanen, Venla Vasiljev (Kapteeni), Eemeli Taavitsainen, Erik Vihavainen, Toivo Snäkin, Vili Virtala, Eemeli Markkanen (Varakapteeni), Aaro Markkanen, Aleksi Markkanen ja Jesse Markkanen. Otteluissa tullaan näkemään myös E-junioreiden pelaajia, joista Juvalla olivat mukana Selma Vasiljev sekä Anton Vihavainen.

Joukkuetta valmentaa Sauli Taavitsainen, Jesse Snäkin ja Pauli Markkanen. Joukkueenjohtajana toimii Tuomo Markkanen.

D-pelisarjassa pelaa Vasaman lisäksi seuraavat joukkueet: Siilinjärven Pesis, Puijon Pesis, Sotkamon Jymy violetti, Puurtilan Kisa-Pojat, Joensuun Maila valkoinen, Jyväskylän Kiri juniorit, Juva Pesis, Kiteen Pallo -90.