15.7.2023 Siilinjärvi

Otteluraportti  Siilinjärven POP-areenalla 15.7.

SuoVa - SoJy violetti

Turnauksen ensimmäisessä ottelussa Vasama kohtasi Sotkamon Jymyn joukkueen. Hutunkeiton voitosta lähtien ottelu sujui Vasaman komennossa. Juoksuja tehtiin tasaiseen tahtiin ja näin ensimmäinen jakso tasattiin tuloksella 5–5. Vasaman peliesitys oli tasainen ilman häikäiseviä yksilösuorituksia, mutta siitä huolimatta se riitti. Ulkopeli on varmassa vormussa eikä vastustajalle annettu ilmaisia juoksuja. Sisäpelissä tilanteita rakennettiin pelijohtaja Taavitsaisen antaessa tulikomentoja ja tarvittavat juoksut saatiin tehtyä. Juoksuja löivät Eemeli Taavitsainen, Jesse Markkanen, Erik Vihavainen ja Aleksi Markkanen. Juoksut toivat Aino Piiroinen, Hilma Heiskanen, Eemeli Markkanen, Eemeli Markkanen ja Tinja Markkanen.

Toinen jakso jatkui siihen mihin ensimmäinen loppui. Vasaman ulkopeli oli jälleen tiivistä, eikä ensimmäisessä vuoroparissa Sotkamolle annettu yhtään juoksua. Vasama teki omalla tasoittavallaan kaksi Eemeli Taavitsaisen ensin kotiuttaessa Aino Piiroisen ja hetkeä myöhemmin Aleksi Markkasen kotiuttaessa Eemelin. Toisessa vuoroparissa tiukka ulkopeli jatkui, eikä Sotkamo löytänyt aseita sen avaamiseen. Toinen vuoropari peräkkäin, jolloin vastustaja ei saanut yhtään juoksua. Mahtava ulkopeli suoritus. Tasoittavalla vuorolla Eemeli Markkanen löi ja Toivo Snäkin toi Vasaman kolmannen juoksun. Peli ratkesi toisen jakson kolmannen aloittavalla Sotkamon saadessa kaksi juoksua. Koska Vasamalla oli jo kolme ei tasoittavaa vuoroa enää pelattu ja Vasama sai ansaitun 1–0 voiton.

Vasaman parhaina palkittiin I Aleksi Markkanen ja II Eemeli Markkanen.

SuoVa - SiiPe

Päivän toisessa pelissä Vasama kohtasi Siilinjärven Pesiksen kovaksi tiedetyn joukkueen. Hutunkeiton vei kuitenkin Vasama kapteeni Aino Piiroisen hoitaessa sen joukkueellemme. Tällä kertaa Siilinjärven pesiksen joukkue oli sisuuntunut edellisen kerran jaksotappiosta Suonenjoella SiiPen voittaessa ottelun puhtaasti 2–0. Hutunkeiton voiton jälkeen Vasama lähti hyökkäämään sisävuoroon, mutta SiiPen tiukan ulkopelin avaamiseen ei löydetty keinoja ja ensimmäisessä sisävuorossa jäätiin ilman juoksuja. Omalla tasoittavalla vuorollaan SiiPe sai juoksuhanat auki ja teki kaikkiaan kuusi juoksua. Juoksut tulivat upeilla tarkoilla lyönneillä ja vaikka Vasaman ulkopeli oli hyvää se ei vain riittänyt pysäyttämään vastustajan onnistuessa liki kaikessa mitä yritti. Ensimmäisen vuoroparin jälkeen tilanne oli SiiPelle 6–0.

Toisessa vuoroparissa Vasama ei saanut sisäpeliään paranemaan ja SiiPen pelatessa kovalla tasolla myös nyt jäätiin ilman juoksuja. Toisen tasoittavalla SiiPe teki vielä neljä juoksua lisää ja tilanteeksi 10–0. Kolmas sisävuoro sujui samoin kuin kaksi edellistä ja näin ensimmäinen jakso SiiPelle 10–0.

Jakso tauolla Suovan pelinjohtajat saivat puhallettua joukkueeseen lisää henkeä. Otteet paranivat, mutta siitä huolimatta SiiPe oli tällä kertaa liian kova pala purtavaksi. Toisella jaksolla SiiPe sai tehtyä 4 juoksua Vasaman jäädessä edelleen ilman juoksuja joten näin ollen ottele puhtaasti hyvin pelanneelle SiiPelle 2–0. SiiPen joukkue tiedettiin kovaksi jo ennestään ja sellaiseksi se myös osoittautui. SiiPen joukkueessa pelasi muutamia pelaajia kilpasarjajoukkueesta ja tasoero heidän hyvänä päivänä ja Vasaman keskinkertaisena päivänä oli aika selkeä. Silti Vasaman joukkueen niska ei painunut missään vaiheessa. Pelattiin reippaasti ja iloisesti toisia kannustaen ja onnistumisista riemuiten.

Vasaman parhaina palkittiin I Martti Nissinen ja II Tinja Markkanen.

Pelireissut ovat yleensä aina pitkiä ja pelejä on useampia. Nytkin peliaikaa tuli peleissä yhteensä pitkälti yli kolme tuntia eikö lie liki neljä eli puolen työpäivän verran. Siihen päälle vielä alkuverryttely, joten urheilua tuli taas kerrakseen. Lapset jaksoivat hienosti, mutta kuitenkin tuli mieleen muistivatko kaikki syödä ottelutauolla riittävästi. Urheileminen ja kilpaileminen vaativat energiaa eivätkä ne onnistu ilman että syö hyvin. Tämä voisi olla sellainen ajatuksen paikka kotona, että kaikilla olisi mukana sopivia eväitä, että jaksetaan pelata kaikki pelit.

Joukkuettamme on mahtava seurata, olivatpa he missä tahansa. Joukkuehenki on mahtava, käyttäydytään mallikelpoisesti joka paikassa ja ollaan iloisia yhdessä tekemisestä. Kaikki joukkueen jäsenet yrittävät parhaansa ja tällä tavoin luovat hyvää yhteishenkeä. Hyvä ME.