Hiihto

Tavoitteenamme on saada lapsia innostumaan maastohiihdosta sekä mahdollistaa lapsen ja nuoren kehittymisen lajin parissa.

Talvisin Suonenjoella hiihdetään jokaviikkoiset viikkohiihdot, joissa on sarjoja kaikenikäisille osallistujille ja palkinnot kaikille. Lapsille pidämme KiVaLatu-hiihtokoulua yhteistyössä Iisveden Kirin ja Suonenjoen Ladun kanssa. Hiihtokoulussa on ollut viimevuosina 80-100 osallistujaa nauttimassa hiihdon riemusta yhdessä 17 ohjaajan kanssa. Tavoitteena on järjestää vuosittain ainakin yhdet piirikunnalliset hiihtokisat. Talvisin järjestämme Pohjois-Savon hiihdon Nuoriso-cupin (Iivo-cup) osakilpailun. Seuralla on reilun kymmenen aktiivisen juniorin treeniryhmä, joka harjoittelee monipuolisesti yhdessä 1-2 krt viikossa läpivuoden. Treenimaastoina on usein Lintharjun upeat harjumaastot ja sisätreenejä pidetään Vanhamäellä Syke-talolla.

Tervetuloa mukaan vireään hiihtoporukkaan!

Vasaman hiihtojaoston jäseniltä.