Kilpailuluvat

KILPAILULUVAT:

Kilpailuluvat ostetaan kipa 2 kaupasta.

Kilpailulupien ostokriteerit/Suonenjoen Vasama Riders

Ratsastajat edustavat kilpailupaikoilla itsensä ohella myös seurojaan. Siksi ratsastajalla on viime kädessä tärkeä tehtävä huolehtia riittävästä sääntötuntemuksesta sekä riittävästä taitotasosta ennen kilpailemisen aloittamista. Myös turvallisuussyistä on erittäin tärkeää varmistaa ratsastajan riittävä osaaminen kilapiluissa.

SuoVaRi edellyttää jäseniltään ennen kilpailuluvan ostamista:

1. Seuran oma kilpailulupakoulutus
- Sääntökoulutus on pakollinen kilpailijoille, joilla ei ole ollut lupaa kahtena edellisenä vuonna
- 13-vuotiaan tai tätä nuoremman kilpailijan kanssa sääntökoulutukseen osallistuu myös hänen huoltajansa tai muu hänen kilpailemisestaan vastaava täysi-ikäinen henkilö
- Sääntötuntemus Huom! Kilpailulupakoulutukseen osallistuvan tulee tutustua etukäteen kilpailusääntöihin

2. Kilpailukokemus / ratsastustaito
- Ratsastaja on aina itse vastuussa omasta ja hevosensa kilpailukelpoisuudesta (alle 15-vuotiaiden osalta vastuussa on huoltaja). Ratsastajan tulee kilpailuihin osallistuessaan olla ratsastustaidoiltaan, sääntötuntemukseltaan ja käytöstavoiltaan kyseisen kilpailun vaatimalla tasolla. Kilpailusäännöissä on määritelty nk. kvaalisäännöt, joiden mukaan kilpailijat etenevät tasolta toiselle.

3. Kilpailuluvan voi ostaa kun:
- Kilpailija on maksanut kuluvan vuoden jäsenmaksunsa (perhe- tai täysjäsenyys riippuen kilpailuluvasta) ja hänellä on syntymäaika jäsenrekisterissä.
- Kilpailija täyttää SRL:n suosittelemat ja seuran omat kriteerit luvan myöntämiseen.
- Lupa voidaan ostaa, vaikka kilpailijalta puuttuisi vielä vaadittu kvaalitulos.

4. Seura tukee A-lupaa ja korkeampia lupia
Lisätietoa tuen hakemisesta osiossa avustukset ja tuet.