Tuet ja Avustukset

SuoVaRi tukee seuralaisiaan kilpailu-, valmennus-, tapahtuma- ja junioritoiminnassa.

HUOM! Tukia maksetaan vain hakemuksen määräpäivään mennessä laittaneelle ja stipendi katto on 200€/vuosi.

Lisäinfot ja hakemukset: suovari.johtokunta@gmail.com, aiheeksi haettava tuki/vuosi.

Tukien ja avustusten ohjeistukset päivitetään vuosittain.

Johtokunnalla on oikeus muuttaa avustusten ja tukien määrää/myöntämistä taloudellisen tilanteen mukaan.

Avustukset ja tuet

Tukien yleiset hakemisohjeet:

Tukien ja avustusten haetaan marraskuun loppuun mennessä johtokunnalta vapaamuotoisella hakemuksella sähköpostiin suovari.johtokunta@gmail.com.

Tuet, avustukset ja stipendit jaetaan seuran pikkujouluissa joulukuussa, mikäli et pääse paikalle hakemaan sovi siitä etukäteen.

Erityistilanteissa (joukkue SM tms.) voi anoa tukea jo aikaisemmin kyseiseen tapahtumaan.

Hakemuksen liitteenä on toimitettava tulokset kyseisestä tai kyseisistä kilpailuista.

Tukea hakevien ratsastajien tulee myös osallistua omien resurssien mukaan seuran talkootoimintaan kilpailuissa tai muissa tapahtumissa.

Tukien ja avustusten määrä ja summat tarkistetaan aina alkuvuonna. Seura pidättää oikeudet muutoksiin.

Kilpailuluvat

SuoVaRi tukee Kansallisia-  ja KV -kilpailulupia kuittia ja vapaamuotoista kilpailusuunnitelmaa vastaan.

Alkuvuonna tuetaan kansallisia lupia ja kv luvan korotusta tuetaan kyseisen kilpailun ilmoittutumisen avauduttua.

Tuki maksetaan kilpailijalle seuran puolesta mikäli ratsastajalla on edellytyksiä ja suunnitelma edustaa seuraa vähintään 3:ssa luvan tasoisessa kilpailussa hyväksytysti.

Arvokilpailut (kansalliset mestaruuskilpailut, sm kilpailut, aluemestaruudet)

SuoVaRi tukee arvokilpailuihin osallistuvia seuran ratsukoitaan.

Seniorit: Senioreita tuetaan arvokilpailuihin avustuksella: 30€/ kilpailu ja SuoVaRi Teameihin kuuluvia 50€/kilpailu.

Juniorit: Junioreita tuetaan arvokilpailuihin avustuksella: 30€/kilpailu ja SuoVaRi Teameihin kuuluvia 50€/kilpailu.

Lisäksi juniorit voivat anoa tukea: Valtakunnallisiin ratsastuskouluoppilaiden mestaruuskisoihin sekä Valtakunnallisiin hevostaitokilpailuihin.

Tukea ei voi anoa mikäli tukea on saanut jo esim alueelta.

Joukkuekilpailut:

Seuran lähettämät joukkueen kulut sovitaan joukkueen ja seuran kesken tapauskohtaisesti.

Kilpailumenestys:

SuoVaRi tukee vuoden lopussa SuoVaRi Cup pisteiden perusteella kilpailumenestystä, SuoVaRi CUp pisteet lasketaan tammikuu-marraskuu väliltä, pisteet palautetaan vain nettisivuilta löytyvällä lomakkeella valmiiksi laskettuna.

1. sija 100€

2. sija 75€

3. sija 50€

Muut avustukset:

SuoVaRi tukee tapauskohtaisesti seuran yhteisiä retkiä ja tapahtumia vapaamuotoisen hakemuksen perusteella.

Stipendit ja kannustuspalkinnot

Stipendit ja kannustuspalkinnot jaetaan vuosittain seuran pikkujouluissa. Stipendejä ja kannustuspalkintoja ei voi hakea, johtokunta valitsee niiden saajat. Palkittavia voi kuitenkin ehdottaa johtokunnalle.

Pieniä stipendejä ja kannustuspalkintoja on jaettu mm. aloitteleville kilparatsastajille sekä aktiivisille seuratoimijoille. Perusteena on ollut mm. menestyminen kilpailuissa (esim. mitalisija ratsastuskouluoppilaiden mestaruuksissa), kehittyminen ratsastajana, aktiivinen osallistuminen seuran tapahtumiin, toimihenkilönä työskenteleminen kilpailuissa jne.