9.6.2023 Siilinjärvi

Turnausraportti 9.6.2023

Aurinko paistaa korkelta kesäisenä iltana. Hiekkatekonurmi kiiltelee, rummut soivat, huuto raikaa katsomossa ja kentällä.

Voiko pesäpalloilta olla parempi. Ei ainakaan paljon parempaa tältä istumalta tule mieleen, kun Vasaman E-juniorit pääsivät perjantaina pelaamaan Siilinjärvellä perinteiselle Mantun kentälle.

Siipellä on E-ikäisten pelisarjassa kaksi joukkuetta ja pelasimme illan aikana molempia joukkueita vastaan.

Ensimmäisessä pelissä Siilinjärven Pesis Karjanlahti joukkuetta vastaan Vasama oli kokoajan niskan päällä. Loppuvihellyksen kuuluessa tilanne taululla oli 10-14 Vasamalle ja näin kauden avausvoitto sarjapeleissä tuli täysin ansaitusti Suonenjoen E-ikäisten joukkueelle ?

Lyhyen tauon jälkeen vihellettiin toinen peli käyntiin ja vastassa oli Siilinjärven Pesiksen Kinnunen joukkue.

Vastustajan hieman kovempi rutiini tuli ottelussa esille ja Siipe kairasi itselleen pelistä 15-10 voiton. Tässäkin pelissä voidaan olla ylpeitä Vasaman lasten taisteluilmeestä, jossa on myös se kuuluisa pilke silmäkulmassa ?

Joukkue on hitsautunut upeasti yhteen ja iloinen joukuehenki näkyy ja kuuluu kauas ?

Seuraavassa muutama maininta jokaisesta lapsesta, jotka pelasivat Vasaman väreissä perjantaina:

Topias Haatajasta näkyi valtava into peliä kohtaan. Hän teki aina parhaansa ja pelasi rohkeasti niin sisä-kuin ulkopelissä paljon itseään vanhempien lasten joukossa. Hän liikkui hienosti ulkokentällä ja teki hyviä ratkaisuja lyöntipelissä.

Nella Raatikainen otti useita kovia lyöntejä hienosti kiinni kakkospuolella. Hän löi jokaisella lyöntivuorolla kovia lyöntejä polttolinjan yli.

Veikka Vasiljev elää pelissä jokaisella solullaan. Hän otti isoa tonttia ulkokentällä ja löi monipuolisesti usein onnistuen. Erityismainintana upea onnistunut vaihtolyönti kakkosrajapompulla.

Veera Vepsäläinen onnistui upeasti vaihtolyönneissään. Hänen pelinlukutaito on kehittynyt ja se näkyi etenkin ulkopelissä oikea-aikaisilla sijoittumisina.

Elmo Tiitinen otti pesiltä kärkkyen upeita lähtöjä. Hän pelasi todella rohkeasti etukentällä ja uskalsi mennä lähellä hakemaan lyhyitä lyöntejä. Lisäksi Elmon väärien huutaminen kaarella oli täyttä timanttia.

Tinja Markkanen meni kentälle kovalla prosentilla. Hyvä eteneminen näkyi tuotujen juoksujen määrässä. Tinja eteni kotipesään saakka peräti viisi kertaa. Ulkopelissä Tinja otti palloja hyvin kiinni.

Onni Piiroinen oli röyhkeä sieppari ja pääsi polttotilanteeseen useita kertoja hakien hienosti näpyjä. Onni onnistui etenkin etenijänä merkkipelissä mainiosti.

Lily Bater oli koko illan liekeissä. Etenkin mailan varressa hän oli pitelemätön. Ulkopelissä Lily sisäisti nopeasti uuden pelisysteemin, jonka otimme ensimmäisen kerran käyttöömme perjantaina.

Anton Vihavainen onnistui hienosti lukkarin paikalla. Hän oli usein yhden ajatuksen edellä vastustajan pelinjohtajaa. Sisäpelissä erityismaininnan ansaitsee viimeisenä lyöjänä tyhjään kenttään lyöty kunnari.

Emma Taavitsainen hoiti oman tonttinsa ulkopelissä tutun varmalla ja luotettavalla otteella. Emma on kehittynyt kovasti kärkkyjänä ja se näkyi hienosti perjantaina.

Ella Salpakari osui hyvällä prosenttilla palloon ja löi monipuolisia lyöntejä. Ella pelasi perjantaina kaikkien aikojen parasta ulkopeliään. Hänen liikkuminen ja räpylävarmuus oli hienoa katsottavaa.

Kiitokset upeasta illasta jälkeen kerran hienon tunnelman kentälle luoneelle Vasaman faniryhmälle.

Tiedän että Jyväskylän Lohen miesten ykköspesiksen joukkeen kannattajilla on rummut katsomossa. Toinen sellainen kannattajaryhmä on sitten Suonenjoen Vasaman pesäpallolla ?

Kiitokset myös Siilinjärven Pesikselle mukavasta ja hyvähenkisestä tapahtumasta ?

Kiitos Rautalammin Auto Oy:lle turvallisesta matkasta ?

Vasaman E-ikäisten seuraava turnaus on keskiviikkona 28.6 Kuopiossa, jolloin kohtaamme Joensuun Mailan ja Puijon Pesiksen.