30.7.2023 Suonenjoki

Suonenjoki 30.7.2023

Vaikka elettiin sunnuntaiaamupäivää, niin Suonenjoen keskuskentän katsomo notkui suuren yleisömäärän alla, kun Vasaman E-pelisarjan joukkue kohtasi Puijon Pesiksen joukkueen.

On ollut hienoa huomata, että lasten pesäpallo-otteluista on tullut Suonenjoella tapahtumia, joissa käy paljon yleisöä.

Tänäänkin E-ikäiset lapset pelasivat hyvätasoisen ja tasaisen ottelun, jossa tilanteet vaihtelivat ottelun aikana puolin ja toisin.

Suonenjoen Vasaman tavaramerkiksi on tänä kesänä muodostunut liikkuva ulkokenttä, jota täydentää juonikas lukkaripelaaminen.

Puijon Pesis sai tehtyä päivän ottelussa juoksunsa todella hyvillä lyönneillä. Muutama juoksu kirjattiin heidän nimiinsä myös harhaheitoilla, mutta sellaista pesäpallo on ja se kuuluu peliin.

Pääasia on se että liikutaan ja yritetään mennä jokaiseen palloon. Silloin päästään usein myös heittämään polttoheittoa pesälle, kuten tänäänkin useasti nähtiin ja teimme useita hienoja paloja eri pesille?

Neljän vuoroparin ottelu päättyi tällä kertaa lopulta niukasti 19-21 Puijon Pesiksen voittoon. Olemme viime vuosien mittaan kohdanneet useita kertoja ja aina keskinäiset ottelumme ovat olleet erittäin tasaisia ja niin tapahtui tälläkin kertaa ?

Jokainen pelaajamme voi olla ylpeä itsestään, sillä kaikki yrittivät ja tekivät parhaansa pelin loppuun saakka. Kaikille tuli ottelussa hyviä suorituksia ottelun aikana.

" On annettava kiitosta lapsille myös siitä, kuinka hyvin olimme tänään merkkipelissä mukana. En muista että ottelun aikana meille olisi tullut yhtään merkkivirhettä" iloitsi joukkueen valmentaja Johanna Vasiljev.

"Maanantaina harjoittelemme vielä hyvin ja tiistaina olemme sitten valmiina kohtaamaan SiiPe:n Siilinjärvellä". pohti Vasaman ykköspalkittu Nooa Nyyssönen tavaroita pakkaillessaan pelin jälkeen.

Sunnuntaina Suonenjoen Vasaman joukkueessa pelasivat seuraavat lapset:

Ella Salpakari

Emma Taavitsainen

Emilia Taavitsainen

Anton Vihavainen

Selma Vasiljev

Elmo Tiitinen

Martti Nissinen

Aune Heiskanen

Sylvi Heiskanen

Tinja Markkanen

Onni Piiroinen

Nooa Nyyssönen

Veikka Vasiljev

ja kaarella sekä huoltajana Lily Bater

E-ikäisten tiivis ottelutahti jatkuu siis jo tiistaina, kun matkustamme silloin Siilinjärvelle.

Joukkueen seuraava kotiottelu on keskiviikkona 9.8 klo 18. Silloin näemme varmasti taas tasaisen kamppailun, kun Puijon Pesis saapuu taas Suonenjoelle ?

Tervetuloa silloin runsain joukoin katsomoon ?

Kiitokset Puijon Pesikselle tästä päivästä!