Kausikooste 2023

Kuvassa:
Ylärivi: Jesse Snäkin, Eemeli Markkanen, Jesse Markkanen, Erik Vihavainen, Aleksi Markkanen, Vili Virtala, Sauli Taavitsainen, Pauli Markkanen.
Alarivi: Venla Vasiljev, Toivo Snäkin, Eemeli Taavitsainen, Martti Nissinen, Aaro Markkanen, Aino Piironen, Hilma Heiskanen.

Lisäksi mukana kaudella joitakin pelejä D-joukkueen mukana pelasi Tinja Marjjanen, Lily Bater, Anton Vihavainen, Selma Vasiljev sekä Veikka Vasiljev Valmennuksessa mukana olivat myös Timo Vihavainen, Johanna Vasiljev, Janne Haataja sekä Kirsi Heiskanen(eivät kuvassa)

SuoVa D-juniorit, kausi 2023

SuoVan D-juniorit pelasivat kaudella 2023 Itäisen alueen D-poikien pelisarjaa. Sarjassa pelasivat seuraavat joukkueet: Kiteen Pallo -90, Siilinjärven Pesis, Sotkamon Jymy, Juva Pesis, Jyväskylän Kiri, Joensuun Maila, Puijon Pesis Kuopio, Puurtilan Kisa-Pojat Varkaus ja Suonenjoen Vasama.

Runkosarja polkaistiin käyntiin Juvalla 20.5 ja viimeinen ottelu pelattiin Varkaudessa 12.8. Runkosarjassa pelasimme 16 ottelua. Joukkueemme voitti näistä yhdeksän, joista kuusi oli täysiä kolmen pisteen voittoja. Runkosarjassa keräsimme yhteensä 26 pistettä. Juoksuja kauden aikana löimme yhteensä 211 kappaletta. Ulkopelissä päästimme 197 juoksua. Juoksueromme oli täten neljätoista juoksua plussalla.

Näillä numeroilla joukkueemme runkosarjan lopullinen sijoitus oli kolmas. Kiteen Pallo -90 voitti runkosarjan ja Siilinjärven Pesis oli toinen.

Lopputurnausta sarjassa ei pelattu, joten kauden päätteeksi kaulaamme pujotettiin pronssiset mitalit!

Henkilökohtaisten tilastojen valossa kausi oli myös menestys. Vasaman Eemeli Taavitsainen voitti sarjan lyöjätilaston ja oli tuoduissa kymmenes. Nämä tehot oikeuttivat myös tehotilaston voittoon. Vasaman huiman tilastomenestyksen kruunasivat Hilma Heiskanen ja Aino Piiroinen, jotka molemmat olivat etenijätilaston kymmenen parhaan joukossa. Hilma seitsemäs ja Aino kahdeksas. Lisäksi Venla Vasiljev oli etenijätilaston kolmastoista. Huikea suoritus tytöiltä poikien sarjassa!

Kauden aikana pelaajat kehittyivät hurjasti. Harjoittelimme laadukkaasti kolme kertaa viikossa. Lajitaidot, pelinymmärtäminen ja yleinen urheilullisuus ottivat aimo harppauksia eteenpäin. Pelitapahtumissa pelinjohto pyrki luomaan onnistumisen ilmapiirin, vaatimustasosta tinkimättä. Se tuotti hedelmää. Joukkueen suurin vahvuus oli joukkuehenki, joka muodostui monimuotoisen pelaajiston puhaltaessa yhteen hiileen. Joukkueessa pelasi poikia sekä tyttöjä monesta eri ikäluokasta. Jokainen pelaaja sai olla oma itsensä ja suorittaa omalla tasollaan. Jokaisen panos joukkueelle oli äärimmäisen tärkeä.

SuoVan pronssijoukkueessa pelasivat kauden aikana seuraavat pelaajat:

Vili Virtala
Erik Vihavainen
Aleksi Markkanen
Venla Vasiljev
Toivo Snäkin
Jesse Markkanen
Aino Piiroinen
Aaro Markkanen
Eemeli Markkanen
Hilma Heiskanen
Eemeli Taavitsainen
Martti Nissinen
Tinja Markkanen
Lily Bater
Anton Vihavainen
Selma Vasiljev
Veikka Vasiljev

Valmennus:

Sauli Taavitsainen, Jesse Snäkin, Timo Vihavainen, Johanna Vasiljev, Janne Haataja, Pauli Markkanen Ja Kirsi Heiskanen.