Jäsenyys ja kilpailuluvat

Juniorijäsenyys 69€

Senioriperhejäsenyys 53€

Junioriperhejäsenyys 44,50€

Jäsenyydet sisältävät ratsastajainliiton osuuden sekä SuoVaRin ja SuoVan osuuden 20/25€.

Jäseneksi liittyminen:

• Tapahtuu nykyisin Ratsastajainliiton nettisivun kautta osoitteessa: https://liity.ratsastus.fi/
  • Täytäthän kerralla kaikki tiedot, jolloin vakuutukset ja kilpailuluvat kohdistuvat oikein, muista valita seura.
  • Sähköpostiosoitteita voidaan käyttää seuran sisäiseen tiedottamiseen, yhteystietoja ei anneta seuran ulkopuolelle.
  • Jäsenyyksiä hyväksyy jäsensihteeri sitä mukaa, kun hakemukset tulevat, pääsääntöisesti viikon sisällä hakemuksesta. Jäsenmaksulaskut lähtevät automaattisesti Ratsastajainliitosta noin 2 kertaa viikossa.
  • Laskusta on hyvä tarkistaa seura ja jäsenlaji ennen maksua, mikäli niissä virheitä, ota yhteys jäsensihteeriin sähköpostitse.
  • Jatkossa jäsenlasku on mahdollista tilata e-laskuna, tästä tulee infoa jäsenlaskun mukana.
  • Kaikki SuoVaRin ja Suonenjoen Vasaman jäsenedut ovat jäsentemme käytettävissä.

Suonenjoen Vasama Ridersin jäsenenä pystymme tarjoamaan sinulle tuntuvia etuuksia ja alennuksia neuvoteltujen yhteistyösopimusten kautta, mm:

- Edullisemmat ratsastustunnit Wanhamäen tallilla ja Wanhan koulun tallilla. Maneesivuokrat Wanhamäen maneesissa ja hevosen vuokrat Wanhamäen tallin opetushevosista edullisemmin.

- Seura tukee kilparatsastusta kaikissa lajeissa kaikilla tasoilla seuratasolta kansainväliselle tasolle saakka sekä valmentautumista oman tallin valmennuksissa kuin ulkopuolellakin järjestettävissä, tuista enemmän avustukset ja tuet osiossa.

- Lähtömaksut seuratason kilpailuissa edullisemmin

-Yhteinen ohjattu/itsenäinen kuntosalivuoro sekä toiveiden mukaiset muut lajiharjoittelua tukevat liikunta- ja urheilumahdollisuudet

+ kaikkien SRL:n jäsenseurojen yhteiset jäsenedut:

• Pohjolan urheiluvakuutus ratsastaessa, kilpailuissa sekä hevostapahtumissa ja hoitaessa
  • Lähitapiola-yhtiön hevosvakuutuksesta 10% alennus
  • Hippos-lehti 8 kertaa vuodessa
  • Oikeus suorittaa ratsastuksen hevostaito- ja ratsastusmerkkejä
  • Oikeus osallistua seurakilpailuihin sekä saada alue- ja kansallinen kilpailulupa
  • Useiden yhteistyökumppaneiden tarjoamia etuja, ks. lisää www.ratsastus.fi -sivuilta tai uudesta jäsenhuoneesta oma.ratsastus.fi
  • Jäsenkorttia ei tule enää postin mukana, vaan uusi jäsenkortti löytyy sähköisenä Jäsenhuoneesta.

Lisävakuutus:

• Lisävakuutuslaskuja ei tule enää Hippoksen mukana vaan lisävakuutus on ostettavissa lisenssikaupasta osoitteesta: https://ratsastus.lisenssikauppa.fi/shop/ Lisenssikauppaan pääset myös suoraan Jäsenhuoneen kautta klikkaamalla: Osta laajennettu sporttiturva, kun olet kirjautunut Jäsenhuoneeseen omilla tunnuksillasi.

Kilpailuluvat:

• Vuodesta 2020 alkaen SuoVaRin jäsenet hankkivat itse kilpailulupansa kipa 2:sta. Myös jäsenhuoneen kautta pääsee suoralla linkillä kipaan kilpailulupaa ostamaan. Kun olet kirjautunut jäsenhuoneeseen, pääset ostamaan kilpailulupaa klikkaamalla: Osta kilpailulupa. Linkki ohjaa sinut kipan etusivulle, kirjaudu kipa2:een ja mene suoraan kauppaan, mistä pääset ostamaan kilpailuluvan.
  • Ennen kilpailuluvan ostoa, on hyvä keskustella valmentajan/opettajan kanssa, millainen lupa kannattaa hankkia. Sääntöihin tulee vuosittain muutoksia, joten niihin on hyvä tutustua ennen vuoden ensimmäisiä kilpailuja. Suosittelemme kaikille kilpaileville kilpailusääntökoulutuksen käymistä, joita järjestetään usein heti alkuvuodesta.
  • Kilpailulupia voi hankkia 1.1.2024 alkaen, jolloin ne päivittyvät oikealle vuodelle. Hevosmaksut maksetaan Kipa2:n kautta.
  • Kilpailulupien osto vaatii sen, että sähköposti ja henkilötunnus on rekisterissä oikein, mikäli ei onnistu niin olkaa yhteydessä sähköpostitse.
  • Olkaa ajoissa hankkimassa luvat ennen ensimmäisiä kilpailuja. Tämä koskee erityisesti seuran vaihtajia, jolloin lupa päivittyy uudelle seuralle, mutta myös jokaista kilpailuluvan hankkijaa.
  • Luvat päivittyvät Kipa2:seen sitten, kun sekä jäsenmaksu että kilpailulupa on maksettuna.
  • Tietoja kilpailuluvista: https://www.ratsastus.fi/kilpailu-ja-valmennus/kilpailijalle/kilpailuluvat/

Vielä lopuksi muistutuksena: kaikki yhteydenotot jäsensihteerille sähköpostitse osoitteeseen milla.heikkinen@gmail.com. En välttämättä pysty välittömästi vastaamaan, mutta palaan asiaan mahdollisimman pian.

Hyppää mukaan reippaaseen porukkaamme!!